top of page

Hiperfókusz: Hogyan irányítsd a figyelmedet a mai zavargó világban. Biofeedback - Neurofeedback.


biofeedback neurofeedback figyelemzavar esetében segít
Hiperfókusz: Hogyan irányítsd a figyelmedet a mai zavargó világban. Biofeedback - Neurofeedback.


A figyelem a legkorlátozottabb és legszűkebb erőforrásunk. Mivel korlátozott mennyiségű figyelem áll rendelkezésünkre, fontos, hogy okosan használjuk fel.


Kétféle figyelem létezik: hiperfókusz és diffúz fókusz. A hiperfókusz az, amikor képesek vagyunk mélyen egy feladatra összpontosítani, a diffúz fókusz (diffúz figyelem) pedig az, amikor képesek vagyunk újszerű módon összekapcsolni az ötleteinket.


Ahhoz, hogy hatékonyabbak legyünk, meg kell tanulnunk hatékonyan váltani a hiperfókusz és a diffúz fókusz között. Nem lehetünk mindig túlzottan koncentráltak, de tudnunk kell mélyen összpontosítani, amikor az a legfontosabb. A biofeedback - neurofeedback kezelések ebben a segítségünkre lehetnek.


A legfontosabb döntés, amit minden nap meghozunk, az, hogy mire fókuszáljunk. Összpontosítanunk kell figyelmünket, és gondoskodnunk kell arról, hogy a legfontosabb dolgokra koncentráljunk.


A zavaró tényezők mindenhol jelen vannak. Tisztában kell lennünk a minket körülvevő zavaró tényezőkkel, és lépéseket kell tennünk azok megszüntetésére.


Környezetünk nagy hatással van figyelmünkre. Olyan munkahelyet kell teremtenünk, amely elősegíti a koncentrációt. Itt szeretnék egy személyes megjegyzést tenni: nekem nagyon fontos, hogy az íróasztalom például ne fekete színű legyen. Egy világosabb "alátéten" jobban tudok odafigyelni a munkámra. Az illat ami körülvesz szintén fontos számomra, a praxisomban gyakran használok "Room Parfümöt", ezt a pácienseim is meg szokták jegyezni, hogy milyen finom illat kering nálam. A lényeg, hogy mindenkinek saját magának kell megteremteni egy komfortos környezetet, hang, szín és illatokra is kitérve.


Érzelmeink is befolyásolhatják figyelmünket. Tisztában kell lennünk érzelmi állapotunkkal és lépéseket kell tennünk annak kezelésére, ha az akadályozza a figyelmünket. Erre például a biofeedback és a neurofeedback egy nagyszerű lehetőséget nyújthat.


A nap folyamán tartsunk szüneteket. A szünetek segítenek koncentrálni és produktívak maradni.


Kényeztessük magunkat, legyünk figyelmesek önmagunkkal. Ez a mondat leírva is furcsán hangzik, nemhogy tényleges cselekedetként. Lényeg, hogy ne aggódj, ha elterelődik a figyelmed. Kezd újra, kezd elölről. Immár tudni fogod, hogy a figyelem közben a gyenge pontod. A legfontosabb amit mindenkinek meg kellene ismerni a saját gyenge pontja. Ennek tudatában sokkal effektívebben és kiegyensúlyozottabban tudnánk élni az életünket.


Az utazás fontosabb, mint a cél. Ezt a pontot a legvégére terveztem, mert nagyon igaz. Élvezd a tanulás és a fejlődés folyamatát és ne ragadj le a végső célnál. Ne csak az legyen a fontos, hogy elérd a célodat, hanem hogy élvezd a folyamatot.



Remélem, ez a cikk segít hatékonyabban irányítani a figyelmedet illetve segít produktívabbá és kreatívabbá válni. Ha tetszett a cikk, küld el barátaidnak, családtagjaidnak, hátha nekik is jól jön egy pár sor segítő gondolat.


Köszönettel, Neri

29 views
bottom of page